Campagne #DOESLIEF

Vanaf 20 januari voeren wij de patiënt vriendelijke campagne #DOESLIEF

Waarom deze campagne?

Met enige regelmaat worden onze medewerkers geconfronteerd met onheuse bejegening aan de telefoon, aan de balie of in de spreekkamer. Dat varieert van onvriendelijkheid tot iets proberen af te dwingen, stemverheffing of (gelukkig maar zelden!) het uiten van een dreigement.

Wij doen ons uiterste best om uw medische hulpvragen altijd correct en snel te behandelen. Om uw hulpvraag op het juiste moment bij de juiste zorgverlener te plaatsen worden door de assistentes enkele belangrijke vragen aan u gesteld. Daarmee kunnen zij de urgentie bepalen en u in sommige gevallen zelfstandig advies of informatie geven. Hiervoor zijn afspraken met de huisartsen gemaakt en de assistentes zijn hier ook speciaal voor opgeleid.

Onze zorgverleners zijn ook wel eens ziek, hebben vakantie, zwangerschapsverlof of nascholing. Helaas merken wij ook in Waalre dat er een tekort is aan personeel in de zorg. Mede daardoor kan het voorkomen dat u soms iets langer op uw afspraak moet wachten.

Daarnaast zijn wij allemaal verplicht om ons te houden aan de regelgeving die gesteld is aan het leveren van zorg.

Door al deze factoren kunnen wij niet altijd volledig aan uw verwachtingen of wensen voldoen en we begrijpen dat dat soms frustrerend kan zijn. Ook dan willen we wel graag op een prettige manier met elkaar om blijven gaan:

  • We accepteren elkaar met onze verschillen.
  • We gaan respectvol met elkaar om en beledigen elkaar niet.
  • We tolereren geen enkele vorm van agressie of geweld. Hiervan wordt melding gemaakt bij de politie.

Door de campagne #DOESLIEF hopen wij iets meer bewustwording hiervoor te creëren bij iedereen. Laten we zuinig zijn op onze zorgverleners en iedereen met respect behandelen.

Heel fijn als u daaraan meewerkt en we zo gezamenlijk voor een goede sfeer in onze praktijk zorgen!