Thuis bewegen: 7 tips

Nu de scholen zijn gesloten zijn je kinderen waarschijnlijk vooral thuis en binnen. En ook de sportclubs zijn dicht, dus op die manier komen je kinderen niet meer aan beweging toe. Ook buitenspelen, wat in de zomervakantie kan, is op dit moment veel moeilijker. Toch is het juist nu belangrijk dat kinderen gewoon blijven bewegen. Zo blijven ze weerbaar en kunnen ze hun energie beter kwijt. In deze blog geeft onze kinderfysiotherapeut Loes zeven tips om thuis te bewegen. Klik op de linkjes voor meer voorbeelden en tips.

  1. Doe bewegingsgames als Just Dance en Wii Sports.
  2. Doe leuke spelletjes als de stop dans, de ballonnendans, twister of maak torens of forten met dozen.
  3. Speel basketbal door knuffels te gooien in de wasmand. Eén iemand houdt de wasmand vast, de ander gooit. Om het nog leuker te maken kan je de wasmand laten bewegen door de ruimte!
  4. Oefen de handstand tegen de deur of de muur.
  5. Doe aan peuter- en kleuteryoga! In dit filmpje zie je hoe dat gaat.
  6. Ga knutselen of tekenen, of haal leuke spelletjes uit de kast.
  7. Kijk voor veel leuke bewegingsfilmpjes, -liedjes en -oefeningen op dit Youtubekanaal

Succes en veel plezier met bewegen!